Design de Gabi Lipan
© 2013 medgidiacity.ro

Articol întreg:

All Digital Week 2019 la Biblioteca Municipală Medgidia Filiala Nord

România a răspuns pentru al 10-lea an consecutiv provocărilor adresate de ALL DIGITAL în campania pan-europeană de incluziune digitală ALL DIGITAL Week 2019! Fundația EOS România a organizat în acest an Campania Hai pe Net alături de Asociația Națională a Bibliotecilor Publice din România și APDETIC, iar biblioteca noastră a participat pentru al nouălea an consecutiv, la campania ”Hai pe net!”2019.

La fel ca și în anii anteriori, Campania Hai pe Net 2019 s-a focalizat pe cele două direcții prioritare de incluziune digitală: în primul rând pe atragerea persoanelor care nu au folosit niciodată un calculator sau internetul și în al doilea rând pe promovarea unor instrumente online care să ajute tinerii să-și evalueze competențele digitale și să își crească șansele de angajare."

"Pe lângă aceste obiective, participanții la campanie au putut învăța despre importanța securității online, despre importanța accesibilității web și au dezvoltat, de asemenea, noi abilități IT.

Pe toată perioada desfăşurării campaniei, în bibliotecă și în instituțiile de învățământ cu care biblioteca a încheiat parteneriate, s-au organizat activităţi adresate tuturor celor care nu au folosit niciodată un calculator, un dispozitiv mobil sau internetul. Aceștia au învățat să navigheze în siguranţă pe internet, iar prin promovarea unor instrumente online tinerii au fost ajutați să-și evalueze competențele digitale și să își crească șansele de angajare și de integrare socială.

Biblioteca Municipală Medgidia Filiala Nord a susținut în ediția „Hai pe Net!” 2019 realizarea următoarelor obiective și activități:

  1. Primul clic – cursuri, ateliere, evenimente etc. prin care au fost încurajate persoanele care nu au utilizat vreodată un calculator sau nu au accesat vreodată internetul să facă primul clic alături de noi; indiferent dacă aceștia s-au întâlnit pentru prima dată cu un calculator, cu un dispozitiv mobil (tabletă, telefon, etc) sau dacă pur și simplu au învățat să caute informații utile pe internet. Activitățile s-au adresat mai ales copiilor, seniorilor, dar și persoanelor curioase să înțeleagă ce înseamnă și cum se folosește internetul sau un dispozitiv mobil.
  2. Testarea abilităților IT – Promovarea TIC pentru angajabilitatea tinerilor – prin intermediul acestor ateliere a fost vizată testarea competențelor digitale pentru elevii de liceu și studenții interesați de cariere viitoare, promovarea TIC pentru angajabilitatea tinerilor, sprijinirea acestora pentru a-și identifica competențele și abilitățile latente prin accesarea aplicației de analiză a competențelor transversale TIC pentru tineri, disponibilă la adresa www.skillage.eu.
  3. Cursuri online de perfecționare pentru e-facilitatori, profesori și bibliotecari – profesorii și bibliotecarii de la Liceul Tehnologic Nicolae Titulescu au fost încurajați să urmeze cursuri de formare și perfecționare digitală pe portalul education.microsoft.com, dedicat educatorilor.
  4. Securitatea și confidențialitatea datelor în mediul online – activități ce au vizat elevii de ciclu primar, gimnazial și liceal.
  5. Comunicare digitală audio-video prin realizarea unor materiale originale de tip poveste digitală folosind aplicația Movie Maker, disponibilă gratuit în suita Microsoft. Elevii de gimnaziu au reprezentat grupul ţintă pentru acest tip de activitate.

Activităţile campaniei au vizat, de asemenea, absolvenţii care doresc locuri de muncă, persoanele cu handicap, persoanele care provin din mediul rural sau defavorizate şi seniorii.

La fel ca și în anii anteriori, ne-am propus ca pe durata campaniei să includem digital şi să prezentăm avantajele navigării pe internet în siguranţă, să evaluăm competenţele IT şi să dezvoltăm aptitudini şi abilităţi în domeniul IT pentru cel puţin 250 de membri ai comunităţii locale, iar la final am reușit să facem acest lucru pentru un număr de 522 de participanți.

Conform statisticilor recente publicate de Comisia Europeană, România se clasează în continuare pe ultimele locuri în Europa în Indexul Societății și Economiei Digitale (DESI 2017). Deși conectivitatea a înregistrat o creștere bună în România pe parcursul anului 2016, capitolele Capital Uman, Utilizarea Internetului, Integrarea Tehnologiilor Digitale și Serviciile Publice Digitale ne situează în continuare printre ultimii în Europa.

Campania Hai pe NET 2019! face parte din campania pan-europeană de incluziune digitală ALL DIGITAL Week 2018, în care accesul la internet arată nevoia de îmbunătățiri. 44% dintre cetățenii europeni nu au competențe digitale de bază; 37% din forța de muncă nu este pregătită pentru joburi digitale; 14% dintre cetățenii europeni n-au folosit vreodată internetul; 49% dintre cetățeni n-au folosit vreodată un site care să verifice veridicitatea unor fapte sau știri și pentru că 72% dintre cetățenii Europei cred că munca lor va fi înlocuită de roboți.

Mulțumim tuturor participanților, colaboratorilor și partenerilor care ne-au sprijinit în organizarea activităților mai sus amintite și ne dorim implicarea în cât mai multe tipuri de programe de incluziune digitală.

Mulțumiri tuturor colaboratorilor noștri și celor 15 cursanți: Adrian Grigore, Cristian Ciornei, Marian Neagu, Sorina Ocheană,
Alexandru Bișag, Gabriela Oprișan, George Zanfir, Bogdan Bologa, Flavius Husein, Bianca Vasile,
Erika Olaru, Geanan Mamut, Ovidiu Roman, Sevda Cadîr, Iosif Roman